3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- využívat při své umělecké činnosti znalosti o historickém vývoji a aktuálních tendencích současného tance, hudby a dalších souvisejících uměleckých disciplín;
- vytvářet taneční kompozice inspirované hudebním, básnickým či prozaickým dílem;
- vnímat citlivě výstavbu tvaru uměleckého díla, jeho strukturu, charakterizovat jeho obsah a stylové zařazení;
- využívat v praxi znalosti z hudební teorie a základní hudební dovednosti;
- dodržovat standardní normy profesní etiky a zásady profesionálního vystupování;
- ovládat na profesionální úrovni praktické pohybové dovednosti v rámci jednotlivých tanečních technik a využívat je ve své umělecké činnosti;
- interpretovat repertoár současného tance na odpovídající technické, stylové a estetické úrovni v souladu s požadavky profesionální praxe;
- využívat znalosti struktury, tektoniky a formy díla v přístupu k jeho interpretaci a při tvorbě vlastní choreografie;
- respektovat požadavky choreografa, být adaptabilní při studiu uměleckého díla, vystihnout pohybový a výrazový charakter ztvárněné role;
- analyzovat a hodnotit pojetí díla a jeho interpretaci.
|
|