3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
Obecné kompetence byly získány v rámci předchozího vzdělání.
Odborné kompetence:
- udržovat, zkoušet a opravovat elektrické obvody silničních motorových vozidel a jejich doplňkové elektrické výstroje;
- oživovat, nastavovat a seřizovat kompletní elektronické řídicí jednotky vozidel nebo kompletních skupin;
- nastavovat, seřizovat, vyměňovat a opravovat zdrojové soustavy a spouštěcí zařízení motorů, jejich části, včetně alternátorů, dynam, spouštěčů, akumulátorů, jisticích a regulačních prvků, řídicích jednotek a jejich příslušenství;
- nastavovat, seřizovat, vyměňovat a opravovat palivový, zapalovací a řídicí systém motoru;
- nastavovat, seřizovat, vyměňovat a opravovat elektrické a elektronické příslušenství silničních motorových vozidel;
- provádět funkční zkoušky elektrických a elektronických agregátů a prvků;
- provádět montáž dodatečné elektronické a elektrotechnické výbavy a příslušenství motorových vozidel;
- obsluhovat diagnostická zařízení a zjišťovat technický stav a funkci silničních motorových vozidel a jejich subsystémů, vyhodnocovat naměřené hodnoty, nastavovat jeho provozní parametry, odstraňovat závady a uvádět zařízení do provozu;
- volit měřicí metodu a měřit charakteristické veličiny na elektrických a elektronických zařízeních silničních motorových vozidel a jejich částech;
- orientovat se v elektrotechnické dokumentaci silničních motorových vozidel a v technických normách platných v oboru;
- využívat technickou dokumentaci, výkresy a schémata;
- rozlišovat na elektrotechnických výkresech schematické značky elektrotechnických a elektronických prvků a součástek; využívat katalogy součástek, servisní příručky, tabulky a další zdroje technických a provozních parametrů a informací;
- volit a užívat odpovídající nářadí, pomůcky a přípravky, přístroje, nástroje a příslušenství;
- dodržovat výrobcem předepsané postupy demontáže, oprav a montáže agregátů vozidel a jejich částí;
- být připraven k získání řidičského oprávnění skupiny C.
|
|