3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- znát různé materiály používané v elektrotechnice a telekomunikacích;
- orientovat se v technické dokumentaci v telekomunikacích, vyhodnocovat ji a zpracovávat;
- aplikovat základy elektrotechniky a elektroniky v telekomunikacích;
- znát vlastnosti speciálních obvodů a zařízení používaných při analogovém a digitálním přenosu informací;
- ovládat měřicí přístroje (analogové i digitální);
- umět základní i vybraná speciální měření v telekomunikacích;
- zpracovávat a interpretovat naměřené hodnoty;
- umět montážní, elektromontážní a elektroinstalační práce;
- znát vlastnosti speciálních obvodů a zařízení používaných při analogovém a digitálním přenosu informací;
- znát aplikace výpočetní techniky v telekomunikacích, včetně uživatelských aplikací;
- využívat výpočetní techniku jako zdroj informací;
- znát bezpečnostní předpisy při projektování, výrobě, údržbě, provozu na telekomunikačních zařízeních;
- stavět, zřizovat, instalovat, oživovat a provádět revizi různých druhů telekomunikačních zařízení;
- znát normy používané v ČR a ve státech EU;
- znát nabízené telekomunikační služby.
|
|