3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít základní přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, zvládat základní komunikaci v jednom cizím jazyce;
- organizovat a efektivně zvládat práci v malém týmu včetně jeho vedení, řešit problémové situace;
- mít dovednosti práce s informacemi a využívat informační a komunikační technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- využívat technickou dokumentaci pro montáž, rekonstrukci a opravy na elektronických telekomunikačních zařízeních a vedeních;
- orientovat se v normách a předpisech v oblasti telekomunikací;
- vést dokumentaci o provozu, údržbě a opravách na telekomunikačních zařízení;
- vyhledávat závady, opravovat, oživovat a udržovat v provozu telekomunikační zařízení a přenosové sítě;
- měřit charakteristické veličiny a nastavovat parametry při instalaci, údržbě a opravách na elektronických telekomunikačních zařízení;
- volit a vybírat postup práce, vhodné nářadí, pomůcky a náhradní díly při pracovní činnosti na telekomunikačních zařízeních;
- provádět montáže a demontáže nadzemních, podzemních a vnitřních telekomunikačních vedení a rozvodů;
- instalovat traťové, síťové a účastnické rozváděče sdružovacích zařízení;
- sestavovat, instalovat, kontrolovat a oživovat přenosová telekomunikačních zařízení;
- obsluhovat a zajišťovat technický provoz datových systémů telekomunikačních zařízení;
- vykonávat odborné činnosti v oblasti telekomunikačních služeb (call centra).
|
|