3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- používat různé druhy technické a elektrotechnické dokumentace, rozumět údajům na elektrotechnických výkresech a schématech;
- kreslit schematicky obvodové prvky a obvodová zapojení elektrických a elektronických přístrojů a zařízení;
- rozumět funkčním, přehledovým, výrobním a montážním elektrotechnickým schématům a schématům elektronických zapojení, využívat znázorněné vztahy na schématech při přípravě, plnění a následné kontrole pracovních úkolů;
- řešit a navrhovat na přiměřené úrovni elektrické a elektronické obvody a zařízení, volit vhodné součástky, realizovat řešené obvody či zařízení, oživovat je, kontrolovat jejich funkci a proměřovat provozní parametry;
- zapojovat, uvádět do provozu, diagnostikovat a opravovat s pomocí technické dokumentace zařízení s pasivními i aktivními elektronickými součástkami z oblasti elektroniky;
- demontovat, opravovat a zpětně správně funkčně sestavovat části elektronických zařízení a přístrojů;
- rozlišovat druhy elektronických přístrojů a jejich částí, provádět na základě diagnostikovaných hodnot opravy a opětovně oživovat a uvádět tyto přístroje do provozu;
- volit nejvhodnější měřicí metodu pro měření a měřit na elektrotechnických a elektronických zařízeních a přístrojích;
- vyhodnocovat naměřené hodnoty pro kontrolu, diagnostiku, odstraňování závad;
- nastavovat provozní parametry, oživovat a uvádět elektronická zařízení do provozu;
- využívat při pomocných pracovních činnostech technické poznatky z oblasti obrábění, úpravy, zpracování a užití rozličných kovových a nekovových materiálů;
- vykonávat přípravné i finální práce při zhotovování mechanických dílců elektrických přístrojů, zařízení a různých montážních přípravků.
|
|