3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- znát základní složení skel a jejich vlastnosti;
- rozlišovat druhy sklářských výrobků a jejich funkce;
- znát hlavní sklářské suroviny, popsat jejich vlastnosti;
- znát druhy materiálů pro jednotlivé realizační techniky, hodnotit jejich vlastnosti;
- znát proces tavení skla, způsoby tvarování skla, proces chlazení při zušlechťování skla;
- znát druhy sklářských tavicích a vypalovacích pecí a základní principy jejich provozu;
- ovládat technologické postupy broušení, leštění a rytí skla;
- ovládat veškeré realizační techniky broušení a vzorování broušeného skla;
- znát nářadí, nástroje, pomůcky a zařízení pro jednotlivé realizační techniky, jejich funkce a způsoby použití;
- tvořit jednoduché i výtvarně náročné návrhy pro konkrétní realizační techniky;
- realizovat technicky jednoduché až vysoce náročné výtvarné návrhy odpovídajícími postupy;
- používat tradiční i moderní technologické postupy a techniky včetně jejich možných kombinací;
- vyhotovovat technickou dokumentaci a pracovat s ní;
- používat příslušné programové vybavení při tvorbě výtvarného návrhu a technické dokumentace;
- ovládat zásady profesionálního vystupování, jednání se zákazníky, pracovními a obchodními partnery.
|
|