3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- znát principy, funkci a konstrukci jednotlivých druhů strunných hudebních nástrojů;
- kreslit a číst technické výkresy, schémata a náčrty pro výrobní praxi;
- volit suroviny a materiály vhodné pro uměleckořemeslnou stavbu strunných hudebních nástrojů;
- ovládat technologické postupy a techniky zhotovování strunných hudebních nástrojů, dbát na přesnost provedení;
- využívat při stavbě hudebních nástrojů znalosti z fyzikální akustiky;
- pracovat na strojích používaných při stavbě strunných hudebních nástrojů, provádět běžnou údržbu strojů, nářadí a pomůcek;
- samostatně vyrábět strunné hudební nástroje, tj. připravit a ošetřit základní materiál, narýsovat model, vyrobit základní díly, sestavit je do celků, provést povrchovou úpravu, konečnou montáž a ladění hudebního nástroje;
- provádět opravy strunných nástrojů, znát základní postupy restaurování smyčcových hudebních nástrojů;
- zpracovat prvotní i následnou dokumentaci ke konkrétní práci;
- dodržovat předpisy a požadavky z oblasti památkové péče;
- mít přehled o historickém vývoji hudebního umění a strunných hudebních nástrojů.
|
|