3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- volit vhodný způsob kosmetického ošetření;
- kvalifikovaně provádět ošetření pleti (např. povrchové čištění pleti, napařování a hluboké čištění pleti, peeling, kosmetické masáže a aplikace pleťových masek);
- kvalifikovaně provádět samostatné kosmetické úkony (např. epilace, depilace, péče o tělo);
- kvalifikovaně provádět manikúru a pedikúru;
- obsluhovat přístrojové vybavení provozovny a provádět běžnou údržbu používaných zařízení a pomůcek;
- bezpečně manipulovat s kosmetickými přípravky a dodržovat správné způsoby jejich likvidace;
- důsledně dodržovat zásady osobní a provozní hygieny a zdravotně hygienické předpisy;
- rozpoznat závažné onemocnění kůže, nehtů na rukou a nohou a chorobné stavy horních a dolních končetin a včas doporučit návštěvu lékaře;
- posoudit vhodnost kosmetické péče z hlediska vyskytujících se chorob kůže, nehtů a celkového interního onemocnění;
- poskytovat poradenskou službu při péči o pleť obličeje, krku, dekoltu poprsí a při péči o celé tělo;
- provádět denní, večerní a slavnostní líčení;
- sjednávat nákup přípravků používaných ke kosmetické péči a prodávat je zákazníkům;
- vést předepsanou provozní agendu;
- orientovat se v ekonomicko-právním zabezpečení provozu;
- vystupovat profesionálně a kultivovaně ve vztahu k zákazníkům, spolupracovníkům a obchodním partnerům.
|
|