3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň ve dvou cizích jazycích, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- mít základní znalosti z pedagogiky a psychologie a přehled o pedagogické činnosti ve školách, v předškolních a mimoškolních zařízeních;
- ovládat vybrané výtvarné techniky, metody a techniky tvořivé dramatiky, pěvecké, popř. hudebně instrumentální dovednosti;
- podle specializace nabízené školním vzdělávacím programem mít prohloubené dovednosti a teoretické znalosti v některé z těchto oblastí: výtvarná výchova, hudební výchova (včetně hry na klavír), dramatická výchova, tělesná výchova;
- ve specializaci humanitní studia mít znalosti a dovednosti z logiky, sociální a kulturní antropologie, problematiky národnostních menšin a evropanství, dějin kultury v kontextu obecných dějin, mediální výchovy, regionalistiky.
|
|