3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- orientovat se v oblasti dějin umění a estetiky užitého umění a v trendech současného designu;
- ovládat zobrazovací metody deskriptivní geometrie;
- využívat grafické počítačové programy v profesní činnosti;
- mít přehled o základních pojmech, vztazích a veličinách v oblasti statiky a pružnosti a pevnosti;
- ovládat konstruování prvků i celků scénických konstrukcí a dekorací;
- samostatně pracovat dle vlastních návrhů a návrhů výtvarníků;
- vytvářet výrobní dokumentaci a modely;
- mít přehled o složení, vlastnostech a použití materiálů pro scénickou výrobu;
- ovládat technologické postupy výroby scénických konstrukcí a dekorací;
- zhotovovat scénické konstrukce, jednoduché scénické výrobky a makety jevištního prostoru;
- mít vědomosti o organizaci a funkci scénického provozu a jeho začlenění v provozu celého organizačního celku;
- mít znalosti o zařízení divadelního prostoru, základech osvětlení, ozvučení a dalších používaných technik;
- uplatňovat při své činnosti technologická, výrobní a ekonomická hlediska;
- zhotovit kompletní dokumentaci výtvarnou, technickou a technologickou.
|
|