3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- pracovat s používanými airline systémy;
- uplatňovat předpisy a normy platné pro odbavení cestujících, zavazadel, zboží a pošty v leteckém provozu;
- aplikovat tarifně kalkulační pravidla, měnová pravidla a předpisy, slevy a výjimky při přepravě cestujících, zavazadel a zboží;
- vyhledávat letecké spoje v letových řádech, objednávat, rezervovat, vystavovat a prodávat letenky;
- odbavit cestující a zavazadla;
- odbavit transferové cestující, včetně zabezpečení ubytování;
- zabezpečit cestujícím náhradní přepravu v případě nepravidelností;
- provést reklamační řízení s cestujícím při nedodání nebo poškození zavazadla, řešit situaci při zajišťování pohřešovaných dokladů;
- zabezpečit potřebné úkony v případech: invalidní a velmi staří lidé, doprovázené a nedoprovázené děti, nemocní cestující, nastávající matky, VIP cestující;
- komunikovat a znát odbornou terminologii oboru ve dvou cizích jazycích;
- profesionálně jednat s lidmi, řešit nezvyklé a problémové situace ve styku s cestujícími;
- vystupovat profesionálně a kultivovaně, dodržovat zásady společenského chování.
|
|