3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- vyhotovovat účetní doklady, vést daňovou evidenci podnikatelů, vést účetnictví, a to i s využitím výpočetní techniky;
- provádět platební styk a vyhotovovat doklady související s hotovostním a bezhotovostním platebním stykem;
- sestavovat kalkulace, znát principy tvorby cen;
- znát základní právní normy nezbytné pro podnikání;
- orientovat se v obchodně-podnikatelských aktivitách tržních subjektů;
- vyhotovovat písemnosti v normalizované úpravě;
- využívat marketingové nástroje k prezentaci podniku a jeho produktů;
- zajišťovat základní personální činnosti;
- vypočítávat a odvádět zákonné odvody;
- uplatňovat obchodní přístup při jednání s klienty a obchodními partnery;
- vést obchodní jednání a připravovat podklady pro smluvní zajištění kontraktu a jeho následnou realizaci;
- organizovat průzkum trhu a vyhodnocovat výsledky, propagovat výrobek nebo službu;
- uplatňovat poznatky psychologie prodeje, vést reklamační řízení;
- poskytovat následnou zákaznickou podporu, pečovat o zákazníka;
- vhodným způsobem reprezentovat firmu a spoluvytvářet image firmy na veřejnosti;
- poskytovat informace o charakteristikách, funkcích výrobků, zboží, služeb a kvalifikovaně prodávat zboží různého sortimentu.
|
|