3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- rozvíjet řečové schopnosti dětí předškolního věku;
- mít kulturní přehled vycházející z poznání různých oblastí umění (literatury, hudby, výtvarného a dramatického umění) a rozvinuté tvořivé estetické dovednosti;
- využívat výtvarné, hudební (pěvecké, hry na hudební nástroj), tvořivě dramatické a sportovní dovednosti pro rozvoj osobnosti a zájmů dětí a mládeže;
- uplatňovat vědomosti a návyky potřebné pro péči o fyzické a duševní zdraví ve výchově dětí a mládeže;
- umět poskytnout první pomoc při úrazu a v situacích ohrožujících život;
- uplatňovat při práci s dětmi a mládeží vhodné pedagogicko-psychologické přístupy a rozmanité výchovně-vzdělávací metody, formy a prostředky stimulující schopnosti každého jedince a jeho aktivitu;
- rozpoznat specifické rysy osobnosti dítěte a jeho potřeby, sledovat a analyzovat projevy chování dítěte i vztahy v dětském kolektivu s cílem jejich pozitivního ovlivňování a předcházení negativním jevům;
- plánovat svoji pedagogickou činnost, připravovat programy pro volný čas dětí a mládeže.
|
|