3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- orientovat se v právní úpravě pracovněprávních vztahů a závazkových vztahů;
- znát základní právní normy nezbytné pro podnikání;
- orientovat se v obchodně-podnikatelských aktivitách tržních subjektů;
- posuzovat výhodnost investic;
- sestavovat kalkulace, znát principy tvorby cen;
- využívat marketingové nástroje k prezentaci podniku a jeho produktů a služeb;
- vypočítat DPH, daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění a pojištění odpovědnosti organizace;
- vyhotovovat účetní doklady, vést daňovou evidenci, vést účetnictví, a to i s využitím výpočetní techniky;
- na základě ekonomických ukazatelů odhadnout stav a vývoj ekonomiky státu;
- vyhotovovat typické písemnosti v normalizované úpravě;
- vypočítat úroky z vkladů a úvěrů;
- aplikovat grafické programy při řešení výtvarného úkolu;
- vytvořit grafický manuál;
- vytvořit počítačové animace podle specifikace zákazníka;
- navrhnout grafickou podobu webových stránek s ohledem na potřeby klienta;
- při realizaci zadání vycházet z historických období vývoje umění a aplikovat je na řešení;
- ovládat různé techniky kompozice a kresby.
|
|