DODATEK K OSVĚDČENÍ (*)

Česká republika
 
1. NÁZEV OSVĚDČENÍ  DOKLADU O DOSAŽENÉM VZDĚLÁNÍ (CZ)(1)
Vysvědčení o závěrečné zkoušce z oboru vzdělání:
75-31-J/001 Pedagogika pro asistenty ve školství (dálkové studium)
(1) v původním jazyce
 
2. PŘEKLAD NÁZVU OSVĚDČENÍ(2)
(2) Tento překlad je neoficiální.
 
3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ)
Obecné kompetence:
 
  • samostatně a plynule se vyjadřovat v mateřském jazyce, zdůvodnit svůj názor;
  • mít základní přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
  • znát principy a hodnoty demokratické společnosti a základní občanská a pracovní práva;
  • aplikovat základní matematické dovednosti při řešení jednoduchých úloh;
  • řešit přiměřeně náročné problémové situace, zvládat práci v týmu;
  • mít znalosti a dovednosti potřebné pro péči o zdraví, umět poskytnout nezbytnou první pomoc;
  • uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.

Odborné kompetence:

  • pomáhat dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména z odlišného sociokulturního prostředí, adaptovat se na školní prostředí a překonávat bariéry při učení;
  • vykonávat při vyučování podle pokynů učitele dílčí pedagogické činnosti se žáky vyžadujícími speciální pomoc;
  • rozvíjet pod vedením učitele jejich řečové, společenské, pracovní a další dovednosti a návyky;
  • vést děti a jejich rodiče k péči o zdraví;
  • vést děti a žáky z minoritního prostředí i jejich rodiče k občanské a etnické identitě;
  • napomáhat rozvíjení estetického cítění a kreativity dětí a žáků, vést je k aktivnímu využívání volného času;
  • podílet se na vytváření pozitivního sociálního a edukačního klimatu školy, na odstraňování komunikačních a sociokulturních bariér mezi dětmi a žáky z majority a minority;
  • spolupracovat s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky při vzdělávání dětí a žáků z minoritního prostředí a při komunikaci s jejich rodiči;
  • uplatňovat vybrané znalosti a dovednosti z pedagogiky (včetně problematiky vybraných kategorií dětí se speciálními vzdělávacími potřebami), psychologie a metodiky práce s menšinami.
 
4. PROFESNÍ UPLATNĚNÍ DRŽITELE OSVĚDČENÍ
Absolvent je připraven vykonávat pod vedením kvalifikovaného pedagoga (učitele nebo vychovatele) pedagogickou činnost s dětmi a žáky vyžadujícími pomoc při zvládání učení a adaptaci na školní prostředí, zejména s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí. Je schopen vykonávat podle pokynů učitele jednoduché pedagogické činnosti a pomáhat škole při komunikaci s dětmi a žáky, s jejich rodiči a komunitou.

Uplatní se jako pedagogický pracovník v předškolních zařízeních, v základních a středních školách a ve školských zařízeních na pozici asistent pedagoga.
 
5. OFICIÁLNÍ CHARAKTERISTIKA OSVĚDČENÍ
Název a status instituce, která osvědčení vydala
{Nazev_instituce}
{Pravni_status_instituce}
Název a status národního/regionálního úřadu, který osvědčení akreditoval/uznal
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7
118 12 Praha 1
Česká republika
Úroveň osvědčení, resp. získaného vzdělání (národní nebo mezinárodní)

Střední vzdělání
ISCED 353, EQF 2
Hodnoticí stupnice / požadavky na splnění (popř. absolvování)
1 - výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Celkové hodnocení:
Prospěl s vyznamenáním (celkový průměr zkoušek ≤ 1,5)
Prospěl (z jednotlivých zkoušek nemá horší než stupeň 4)
Neprospěl (z jedné nebo více zkoušek má stupeň 5)
Navazující úrovně vzdělávání / odborné přípravy
ISCED 353, EQF 3
Mezinárodní ujednání
Právní rámec (uveďte příslušný právní předpis nebo jiné oprávnění):
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
 
6. ÚŘEDNĚ UZNÁVANÉ ZPŮSOBY ZÍSKÁNÍ OSVĚDČENÍ
Popis získaného vzdělání a odborné přípravy Podíl z celkového programu Délka trvání
  • škola / centrum odborné přípravy
Podíl teoretické a praktické přípravy určuje vzdělavatel, a to s ohledem na charakter konkrétního vzdělávacího programu a ve vztahu k potřebám zaměstnavatelů.
  • pracoviště
  • uznané předchozí učení / praxe
Celková doba vzdělávání / odborné přípravy vedoucí k získání osvědčení 2 roky / 480 konzultačních hodin

razítko a podpis

Vydáno v Praze pro školní rok 2023/2024

Vstupní požadavky

Ukončení povinné školní docházky

Doplňující informace

Více informací (včetně popisu vzdělávacího systému ČR) je k dispozici na: www.npicr.cz a www.eurydice.org

 

Národní pedagogický institut České republiky – Národní centrum Europass Česká republika, Senovážné nám. 872/25, 110 00 Praha 1

 
(*)Vysvětlivka
Tento dokument je dodatkem ke konkrétnímu vysvědčení/osvědčení (závěrečnému vysvědčení, výučnímu listu, maturitnímu vysvědčení). Poskytuje doplňující
informace o kompetencích získaných vzděláváním v daném oboru vzdělání a sám o sobě není právním dokladem. Obsah dodatku vychází z Rozhodnutí
Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2018/646 ze dne 18. dubna 2018 o společném rámci pro poskytování lepších služeb v oblasti dovedností a kvalifikací
(Europass) a o zrušení rozhodnutí č. 2241/2004/ES.
© Evropská unie, 2002-2022 | https://www.europass.eu, https://www.europass.cz