DODATEK K OSVĚDČENÍ (*)

Česká republika
 
1. NÁZEV OSVĚDČENÍ  DOKLADU O DOSAŽENÉM VZDĚLÁNÍ (CZ)(1)
Vysvědčení o maturitní zkoušce z oboru vzdělání:
82-41-M/026 Konstrukce a tvorba nábytku (denní studium)
(1) v původním jazyce
 
2. PŘEKLAD NÁZVU OSVĚDČENÍ(2)
(2) Tento překlad je neoficiální.
 
3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ)
Obecné kompetence:
 
  • mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
  • formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
  • vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
  • adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
  • pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
  • aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
  • znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
  • jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
  • uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.

Odborné kompetence:

  • používat vhodné pomůcky, nástroje, stroje a zařízení;
  • znát druhy používaných materiálů, surovin a polotovarů, hodnotit jejich vlastnosti a určit způsoby použití;
  • ovládat technologické postupy výroby nábytku včetně povrchových úprav, pracovat s technologickou dokumentací;
  • znát druhy zkoušek nábytkových výrobků a jejich účel;
  • navrhovat konstrukční řešení typických i atypických nábytkových prvků, kompletů, občanských i veřejných interiérů;
  • respektovat zásady antropometrie a ergonomie;
  • vypracovávat konstrukční dokumentaci;
  • navrhovat jednoduché i vysoce náročné nábytkové solitéry, sestavy a interiérové celky nebo jejich části;
  • zhotovovat nábytkové předměty podle výtvarného návrhu a stanoveného harmonogramu prací, respektovat funkční a estetická hlediska;
  • zhotovovat modely nábytkových předmětů, interiérů nebo jejich částí v měřítku;
  • uplatňovat ekonomická a výrobní hlediska při realizaci výtvarného návrhu;
  • uplatňovat kreativní přístupy, obhájit zvolené řešení;
  • využívat grafické SW při zpracování výtvarných návrhů a jejich realizaci;
  • vykonávat základní marketingové činnosti, profesionálně jednat se zákazníkem, obchodními a pracovními partnery.
 
4. PROFESNÍ UPLATNĚNÍ DRŽITELE OSVĚDČENÍ
Absolvent se uplatní v oblasti interiérové tvorby při činnostech souvisejících s navrhováním a realizací nábytku a interiéru včetně jeho doplňků, v poradenských činnostech bytového architekta apod.
Příklady možných pracovních pozic: designér a realizátor v oblasti interiérové tvorby.
 
5. OFICIÁLNÍ CHARAKTERISTIKA OSVĚDČENÍ
Název a status instituce, která osvědčení vydala
{Nazev_instituce}
{Pravni_status_instituce}
Název a status národního/regionálního úřadu, který osvědčení akreditoval/uznal
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7
118 12 Praha 1
Česká republika
Úroveň osvědčení, resp. získaného vzdělání (národní nebo mezinárodní)

Střední vzdělání s maturitní zkouškou
ISCED 354, EQF 4
Hodnoticí stupnice / požadavky na splnění (popř. absolvování)
1 - výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Celkové hodnocení:
Prospěl s vyznamenáním (celkový průměr zkoušek ≤ 1,5)
Prospěl (z jednotlivých zkoušek nemá horší než stupeň 4)
Neprospěl (z jedné nebo více zkoušek má stupeň 5)
Navazující úrovně vzdělávání / odborné přípravy
ISCED 655/645/746, EQF 6
Mezinárodní ujednání
Právní rámec (uveďte příslušný právní předpis nebo jiné oprávnění):
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
 
6. ÚŘEDNĚ UZNÁVANÉ ZPŮSOBY ZÍSKÁNÍ OSVĚDČENÍ
Popis získaného vzdělání a odborné přípravy Podíl z celkového programu Délka trvání
  • škola / centrum odborné přípravy
Podíl teoretické a praktické přípravy určuje vzdělavatel, a to s ohledem na charakter konkrétního vzdělávacího programu a ve vztahu k potřebám zaměstnavatelů.
  • pracoviště
  • uznané předchozí učení / praxe
Celková doba vzdělávání / odborné přípravy vedoucí k získání osvědčení 4 roky / 157 týdnů

Vstupní požadavky

Ukončení povinné školní docházky
Prokázání talentových předpokladů

 

Doplňující informace

Více informací (včetně popisu vzdělávacího systému ČR) je k dispozici na: www.nuv.cz a www.eurydice.org

 

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků – Národní centrum Europass Česká republika

Weilova 1271/6

102 00 Praha 10

 

Vydáno v Praze pro školní rok 2018/2019
razítko a podpis
 
(*)Vysvětlivka
Tento dokument je dodatkem ke konkrétnímu vysvědčení/osvědčení. Poskytuje doplňující informace o kompetencích získaných vzděláváním v daném oboru vzdělání a sám o sobě není právním dokladem. Obsah dodatku vychází z těchto dokumentů: Usnesení Rady 93/C 49/1 ze dne 3. prosince 1992 o transparentnosti kvalifikací, Usnesení Rady 96/C 224/04 ze dne 15. července 1996 o transparentnosti certifikátů odborné přípravy, Doporučení Evropského parlamentu a Rady 2001/613/ES ze dne 10. července 2001 o mobilitě pro studenty, osoby absolvující odbornou přípravu, dobrovolníky, učitele a školitele uvnitř Společenství a z Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady 2241/2004/ES ze dne 15. prosince 2004 o jednotném rámci Společenství pro průhlednost v oblasti kvalifikací a schopností (Europass).
Více informací k dispozici na: http://europass.cedefop.europa.eu, http://www.europass.cz
© European Communities 2002