DODATEK K OSVĚDČENÍ (*)

Česká republika
 
1. NÁZEV OSVĚDČENÍ  DOKLADU O DOSAŽENÉM VZDĚLÁNÍ (CZ)(1)
Výuční list z oboru vzdělání:
23-62-H/001 Optik (denní studium)
(1) v původním jazyce
 
2. PŘEKLAD NÁZVU OSVĚDČENÍ(2)
(2) Tento překlad je neoficiální.
 
3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ)
Obecné kompetence:
 
  • mít základní přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
  • formulovat své názory a postoje ústně i písemně, zvládat základní komunikaci v jednom cizím jazyce;
  • organizovat a efektivně zvládat práci v malém týmu včetně jeho vedení, řešit problémové situace;
  • mít dovednosti práce s informacemi a využívat informační a komunikační technologie;
  • aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
  • jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
  • uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.

Odborné kompetence:

  • číst výrobní výkresy jednodušších mechanických a optických součástí a sestavení;
  • pořídit dílenský náčrt jednoduchých mechanických i optických součástí podle výkresu sestavení, podle vzorku součástí apod.;
  • vyhledávat potřebné pomocné údaje v dílenských tabulkách, normách, nomogramech a provádět pomocné výpočty úhlů, roztečí apod.;
  • podle výrobních podkladů zvolit technologický postup výroby jednodušších optických součástí;
  • rozlišovat optické materiály, určovat jejich vlastnosti a respektovat je při jejich zpracování;
  • volit a používat pomocné materiály, např. brusiva, leštiva, maziva, chladicí kapaliny, tmely, lepidla apod.;
  • zvolit způsob a potřebné prostředky pro upínání obráběných optických součástí, bez poškození upínat optické materiály při jejich dělení a obrábění;
  • volit, seřizovat, upravovat a používat obráběcí, brousicí a lešticí nástroje;
  • slepovat polotovary do bloků, dělit je ručním i strojním řezáním;
  • polotovary obrábět vrtáním, frézováním, ručním i strojním broušením a leštěním;
  • po opracování součásti deblokovat, mýt a čistit;
  • manipulovat s polotovary a s vyráběnými optickými součástmi bez jejich poškození;
  • měřit délky, úhly a přesnost tvaru běžnými dílenskými měřidly;
  • udržovat používané nástroje a nářadí.
 
4. PROFESNÍ UPLATNĚNÍ DRŽITELE OSVĚDČENÍ
Absolvent se uplatní v pozici zaměstnance při výkonu povolání v oblasti přístrojové optiky nebo brýlové techniky. Po získání nezbytné praxe v oboru je připraven k soukromému podnikání v dané oblasti.
Příklady možných pracovních pozic: optik.
 
5. OFICIÁLNÍ CHARAKTERISTIKA OSVĚDČENÍ
Název a status instituce, která osvědčení vydala
{Nazev_instituce}
{Pravni_status_instituce}
Název a status národního/regionálního úřadu, který osvědčení akreditoval/uznal
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7
118 12 Praha 1
Česká republika
Úroveň osvědčení, resp. získaného vzdělání (národní nebo mezinárodní)

Střední vzdělání s výučním listem
ISCED 353, EQF 3
Hodnoticí stupnice / požadavky na splnění (popř. absolvování)
1 - výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Celkové hodnocení:
Prospěl s vyznamenáním (celkový průměr zkoušek ≤ 1,5)
Prospěl (z jednotlivých zkoušek nemá horší než stupeň 4)
Neprospěl (z jedné nebo více zkoušek má stupeň 5)
Navazující úrovně vzdělávání / odborné přípravy
ISCED 354, EQF 4
Mezinárodní ujednání
Právní rámec (uveďte příslušný právní předpis nebo jiné oprávnění):
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
 
6. ÚŘEDNĚ UZNÁVANÉ ZPŮSOBY ZÍSKÁNÍ OSVĚDČENÍ
Popis získaného vzdělání a odborné přípravy Podíl z celkového programu Délka trvání
  • škola / centrum odborné přípravy
Podíl teoretické a praktické přípravy určuje vzdělavatel, a to s ohledem na charakter konkrétního vzdělávacího programu a ve vztahu k potřebám zaměstnavatelů.
  • pracoviště
  • uznané předchozí učení / praxe
Celková doba vzdělávání / odborné přípravy vedoucí k získání osvědčení 3 roky / 120 týdnů

Vstupní požadavky

Ukončení povinné školní docházky

 

Doplňující informace

Více informací (včetně popisu vzdělávacího systému ČR) je k dispozici na: www.nuv.cz a www.eurydice.org

 

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků – Národní centrum Europass Česká republika

Weilova 1271/6

102 00 Praha 10

 

Vydáno v Praze pro školní rok 2018/2019
razítko a podpis
 
(*)Vysvětlivka
Tento dokument je dodatkem ke konkrétnímu vysvědčení/osvědčení. Poskytuje doplňující informace o kompetencích získaných vzděláváním v daném oboru vzdělání a sám o sobě není právním dokladem. Obsah dodatku vychází z těchto dokumentů: Usnesení Rady 93/C 49/1 ze dne 3. prosince 1992 o transparentnosti kvalifikací, Usnesení Rady 96/C 224/04 ze dne 15. července 1996 o transparentnosti certifikátů odborné přípravy, Doporučení Evropského parlamentu a Rady 2001/613/ES ze dne 10. července 2001 o mobilitě pro studenty, osoby absolvující odbornou přípravu, dobrovolníky, učitele a školitele uvnitř Společenství a z Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady 2241/2004/ES ze dne 15. prosince 2004 o jednotném rámci Společenství pro průhlednost v oblasti kvalifikací a schopností (Europass).
Více informací k dispozici na: http://europass.cedefop.europa.eu, http://www.europass.cz
© European Communities 2002