3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- ovládat techniku obsluhy hostů a pravidla obsluhy;
- ovládat techniku přípravy a dokončování jídel před hostem;
- ovládat přípravu míšených nápojů;
- připravit a zabezpečit slavnostní akce;
- komunikovat v různých situacích při obsluze hosta ve standardních i společenských situacích, a to i v cizím jazyce;
- ovládat techniku přijímání, evidování a vyřizování objednávek, provádět vyúčtování s hostem, objednavatelem;
- sestavit jídelní lístek, nápojový a nabídkový lístek podle gastronomických pravidel, sestavit slavnostní menu a menu pro různé příležitosti;
- vést evidenci o pohybu zboží a skladových zásob, kalkulovat ceny, vyúčtovat tržby;
- mít základní znalosti o vedení účetní agendy hotelu, řízení a marketingu hotelu;
- mít přehled o technickém a technologickém vybavení provozu, používat odpovídající zařízení;
- charakterizovat způsob přípravy běžně nabízených jídel a nápojů;
- připravit různé druhy obchodní korespondence, používat moderní kancelářskou a výpočetní techniku;
- organizovat a zvládat práci v týmu včetně jeho vedení, řešit problémové situace;
- organizovat a řídit provoz podniků společného stravování v odbytu;
- aplikovat právní předpisy při provozu stravovacích zařízení;
- využívat výsledky marketingového šetření při řízení gastronomického provozu;
- kontrolovat kvalitu práce, kontrolovat dodržování hygienických předpisů a předpisů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci;
- chovat se profesionálně a společensky.
|
|