| 
				
					
						| 3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |  
						| Obecné kompetence: 
 
	ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;uplatňovat zásady a předpisy normalizace. Odborné kompetence:
 
 
 
	posuzovat stav životního prostředí v konkrétním prostoru;analyzovat vlivy lidské činnosti na životní prostředí a posuzovat je z hlediska právních předpisů;rozpoznat nežádoucí a nedovolené vlivy lidské činnosti na životní prostředí a navrhovat opatření k jejich eliminaci;prosazovat využívání progresivních technologií šetrných k životnímu prostředí;zvažovat při plánování a posuzování určité činnosti vliv na životní prostředí a sociální dopady;ovládat principy, postupy a užití chemických, fyzikálních a mikrobiologických metod laboratorní a senzorické analýzy;volit vhodný způsob analýzy, odebírat a upravovat vzorky a provádět analýzy jednotlivých složek životního prostředí;vyhodnocovat výsledky analýz, zpracovat získaná data, posoudit je a navrhnout optimální opatření;provádět územní inventarizace, porovnávat je s údaji z dostupných informačních zdrojů a vyvozovat závěry;aplikovat znalosti z ekologie, biologie, chemie a dalších přírodovědných disciplín při výkonu pracovních činností, tvůrčím způsobem uplatňovat zásady ochrany přírody v praxi;kontrolovat lidskou činnost v oblasti podnikatelské a komunální sféry, dodržovat právních předpisy a ovládat základy správního řízení;navrhovat postupy při péči o jednotlivé chráněné části přírody;organizovat práce při údržbě chráněných částí přírody a veřejné zeleně;navrhovat pro konkrétní podmínky činnosti související s ochranou přírody a krajiny a rozvojem venkova;propagovat na veřejnosti zásady ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje. |  |