3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- mít všeobecný kulturní přehled;
- využívat při své umělecké činnosti znalosti o historickém vývoji a současných tendencích tance a baletu, hudby a dalších uměleckých disciplín souvisejících s tanečním uměním;
- vnímat citlivě dílo tanečního repertoáru, jeho strukturu, charakterizovat jeho obsah a stylové zařazení;
- využívat znalosti z hudební teorie a základní hudební dovednosti v taneční praxi;
- využívat znalosti z anatomie, fyziologie a kineziologie v taneční praxi, předcházet zdravotním rizikům;
- aktivně využívat tvůrčí fantazii, vhodně uplatňovat osobité výrazové prostředky tanečního a hudebního cítění;
- ovládat standardní normy profesní etiky;
- ovládat na profesionální úrovni praktické pohybové dovednosti v rámci jednotlivých tanečních technik;
- interpretovat taneční repertoár na požadované technické, stylové a estetické úrovni v souladu s požadavky profesionální taneční praxe;
- využívat znalosti struktury, tektoniky a formy díla tanečního repertoáru v přístupu k jeho interpretaci;
- plnit požadavky choreografa a baletního mistra, být adaptabilní při studiu uměleckého díla;
- rozvíjet vlastní kreativitu a schopnost improvizace, příp. tvůrčím způsobem spolupracovat při sólové, partnerské nebo sborové interpretaci;
- zvládat koncentraci, psychickou a fyzickou zátěž při tanečním výkonu;
- analyzovat a hodnotit pojetí díla a jeho interpretaci.
|
|