3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- mít všeobecný kulturní přehled;
- využívat při své umělecké činnosti znalosti o historickém vývoji a současných tendencích divadla, hudby, tance a dalších souvisejících uměleckých disciplín;
- znát historii a vývoj svého oboru;
- analyzovat a hodnotit jednotlivé složky divadelního představení;
- využívat znalosti z hudební teorie a základní hudební dovednosti v umělecké praxi;
- ovládat techniku hry na hudební nástroj, základy hry z listu a (základy?) jednoduchého improvizovaného doprovodu;
- ovládat standardní normy profesní etiky;
- sledovat, aktivně vyhledávat a využívat zdroje informací o nových tendencích ve svém oboru.
-
Vykonávat umělecké činnosti dle daného zaměření oboru, tzn.:
- ovládat na profesionální úrovni mluvní, pěvecké, pohybové a taneční dovednosti a využívat je ve své umělecké činnosti;
- interpretovat prozaické i básnické texty s umělecky působivým a autentickým sdělením;
- ztvárnit dramatickou postavu v inscenaci podle pokynů režiséra;
- pracovat jako výkonný umělec v podmínkách divadelního provozu;
- rozvíjet vlastní kreativitu a schopnost improvizace, příp. tvůrčím způsobem spolupracovat při studiu role a realizaci divadelního představení;
- zvládat koncentraci, psychickou a fyzickou zátěž při uměleckém výkonu;
- rozvíjet své tvůrčí schopnosti individuální přípravou, vlastním cvičením a dalším studiem.
|
|