3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- projektovat, zapojovat a uvádět do provozu světelné zdroje a systémy, elektrické přístroje a zařízení;
- navrhovat plošné spoje za využití výpočetní techniky a zhotovovat desky s plošnými spoji včetně osazení součástek a oživení desky;
- uplatňovat zásady technické normalizace a standardizace při tvorbě technické dokumentace, využívat při řešení elektrotechnických úloh normy a další zdroje informací;
- číst a vytvářet elektrotechnická schémata, jednoduché výkresy součástí a sestavení a další produkty grafické technické komunikace používané v elektrotechnice;
- provádět měření elektrických a elektronických obvodů, zařízení a jejich součástek;
- vyhodnocovat výsledky měření a zkoušek, zpracovávat o nich záznamy a protokoly a využívat je pro kontrolu, diagnostiku a zprovozňování elektrotechnických strojů a zařízení.
|
|