3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- volit vhodný druh a postup masáže v souladu s požadavky a aktuálním zdravotním stavem klienta, technologickými postupy a novými vědeckými poznatky;
- dodržovat důsledně zdravotně-hygienické předpisy a zásady osobní a provozní hygieny;
- volit vhodné masážní přípravky podle jejich vlastností a možností použití;
- dodržovat správné dávkování přípravků a způsoby bezpečné likvidace po skončení jejich životnosti;
- poskytovat poradenskou službu a doporučovat zdravý životní styl;
- používat počítačové programy pro vedení kartotéky klientů a výkon dalších administrativních činností;
- využívat marketingové nástroje k prezentaci firmy a nabídce masérských služeb;
- orientovat se v ekonomicko-právním zabezpečení provozu;
- pečovat soustavně o profesní rozvoj své osobnosti, o svůj vzhled a osobní hygienu;
- vhodně navazovat kontakt s klienty, hovořit s nimi a naslouchat jim;
- umět se vyrovnat se stresovými situacemi, regulovat své chování, aby nedocházelo ke konfliktům a napětí mezi lidmi;
- vystupovat profesionálně a kultivovaně ve vztahu ke klientům, spolupracovníkům a obchodním partnerům.
|
|