3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- pracovat s technickými normami a odbornou technickou literaturou;
- provádět základní řemeslné práce při vnitřních instalacích v budovách;
- provádět základní měření veličin v oblasti tepelné techniky, vzduchotechniky a hydromechaniky;
- uplatňovat znalosti z mechaniky tuhých těles, pružnosti a pevnosti, hydromechaniky a termomechaniky v praxi;
- provádět výpočty v oblasti vzduchotechniky, vytápění, zdravotechniky a zásobování plynem;
- pracovat se specifickým aplikačním programovým vybavením používaným v profesní oblasti;
- navrhovat a vypracovávat projektovou dokumentaci v oblasti vzduchotechniky, vytápění, zdravotechniky a zásobování plynem;
- zajišťovat přípravu a realizaci investičních akcí a vykonávat ekonomické činnosti;
- sestavovat kalkulaci nákladů a ovládat tvorbu cen;
- vypracovávat plány prohlídek, revizí a oprav zařízení v oblasti technického zařízení budov;
- zabezpečovat nákup materiálů a zařizovacích předmětů;
- plánovat, zajišťovat a kontrolovat montáž, provoz a údržbu zařízení v oblasti technického zařízení budov.
|
|