3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- vést jednání s dodavateli;
- uzavřít smlouvu s dodavatelem;
- objednat, přijmout a prodat knihy, zvukové a obrazové nosiče, CD ROMy, grafiky, bibliofilie, reprodukce a další doplňkový sortiment;
- vyhotovit příjmový a výdajový doklad, fakturu;
- poskytnout kvalifikované poradenství zákazníkům v oblasti sortimentu knižního obchodu;
- vyřizovat reklamace zboží;
- pracovat s bibliografickými katalogy a systémy;
- pracovat s příslušnými programy pro knižní trh a katalogem skladovaných knih;
- nakupovat sortiment antikvariátů a specializovaných prodejen hudebnin;
- zajišťovat marketing knihkupectví;
- posoudit text po odborné a umělecké stránce ve vztahu k poptávce knižního trhu;
- provádět všeobecné jazykové, pravopisné a stylistické úpravy, korektury;
- provádět obchodně-ekonomicko-technickou kalkulaci při přípravě knihy a tiskových materiálů obecně;
- orientovat se v právních předpisech souvisejících s vydáváním knih včetně autorského zákona, zákona o neperiodických publikacích a ISBN;
- zajišťovat nakladatelský marketing.
|
|