3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- využívat při své práci znalosti o historickém vývoji a současných trendech výtvarné kultury a výtvarné tvorby v rámci svého oboru;
- uplatňovat vlastní výtvarný názor, výtvarně vnímat, myslet a samostatně se vyjadřovat;
- volit možnosti výtvarného řešení na základě analýzy zadaného úkolu, dokázat je zhodnotit a obhájit;
- využívat výtvarné a výrazové možnosti jednotlivých technologických postupů, technik a materiálů;
- uplatňovat při tvorbě výtvarného návrhu technická, výrobní a ekonomická hlediska jeho realizace;
- vyhotovovat technickou dokumentaci;
- ovládat tradiční a nové technologické postupy a techniky;
- mít komplexní přehled o druzích používaných materiálů, umět posuzovat jejich vlastnosti a rozhodovat o jejich volbě z hlediska jejich výrazových možností a výsledného výtvarného vyznění realizovaného produktu;
- používat správně a podle příslušných pracovních postupů odpovídající zařízení, stroje, nástroje, pomůcky apod.;
- provádět svou práci dokonale a v souladu s výtvarným záměrem a vysokými nároky na výslednou kvalitu;
- realizovat jednotlivé druhy hraček a herních předmětů z různých materiálů včetně jejich finální úpravy;
- zhotovovat modely a prototypy hraček v daném materiálu;
- samostatně realizovat jednoduché až vysoce výtvarně i technicky náročné návrhy odpovídajícími postupy;
- vhodně prezentovat svou práci;
- ovládat zásady profesionálního vystupování, komunikace, týmové spolupráce;
- ovládat základní ekonomické činnosti ve vztahu k předpokládanému profesnímu uplatnění.
|
|