| 
				
					
						| 3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |  
						| Obecné kompetence: 
 
	mít všeobecné znalosti a dovednosti potřebné pro další studium;organizovat a řídit vlastní učení a objektivně hodnotit své výsledky;ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat v jednom cizím jazyce na úrovni B1 a v jednom dalším cizím jazyce na úrovni minimálně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, mít motivaci k prohlubování svých jazykových kompetencí;adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;mít přehled o možnostech dalšího studia a uplatnění na trhu práce, o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém dalším vzdělávání a pracovním uplatnění;aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení úloh a praktických problémů;pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;mít kulturní a sociální kompetence potřebné pro občanský život v demokratické společnosti;uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence. Odborné kompetence:
 
 
 
	mít přehled o pedagogické profesi, chápat význam pedagogiky jako vědy a rozumět cílům a strategiím ve vzdělávání dětí i dospělých;orientovat se v pedagogických disciplínách a v dalších oborech relevantních pro pedagogickou činnost, rozumět pedagogické terminologii;mít přehled o vzdělávacím systému v ČR, o cílech, principech a nástrojích vzdělávací politiky;mít základní představu o metodách výzkumné práce v oblasti pedagogiky, umět vyhledávat a hodnotit poznatky a názory vztahující se ke společenským požadavkům na výchovu a vzdělávání;mít základní vědomosti a dovednosti z psychologie, chápat její přínos pro poznání člověka i společnosti;umět využívat poznatky z pedagogiky a psychologie pro pochopení sociálních jevů a způsobů jejich ovlivňování;ovládat základní metody vědecké práce a dovednosti a návyky potřebné pro vysokoškolské studium včetně řízení vlastní učební činnosti;být motivován pro studium učitelství nebo vychovatelství a pro pedagogickou práci s dětmi i dospělými;mít prohloubené vědomosti a dovednosti v jedné z následujících odborných specializací a umět je využívat pro další studium i praxi: výtvarná výchova, hudební výchova, dramatická výchova, tělesná výchova a sport, humanitní studia (sociologie, kulturní antropologie, mediální studia). |  |