3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- aplikovat znalosti z biologie, ekologie, geografie, hydrologie a geodézie při výkonu pracovních činností;
- odebírat vzorky složek životního prostředí, provádět potřebná měření a pozorování v laboratořích, v provozech i v terénu, zpracovat a vyhodnotit výsledky měření;
- obsluhovat příslušné přístroje a zařízení, zabezpečovat jejich provoz, údržbu a kontrolu;
- navrhovat dílčí řešení ochrany a tvorby složek životního prostředí a krajiny s důrazem na preventivní opatření ve všech oblastech lidské činnosti;
- zajišťovat stavební a územně plánovací činnosti a základní zeměměřičské práce;
- orientovat se ve vodním a odpadovém hospodářství a v možnostech využívání alternativních zdrojů energie a surovin;
- zajišťovat agendu správy jednotlivých složek životního prostředí, provádět kontrolní, metodické a konzultační činnosti v oblasti ochrany přírody, životního prostředí a krajiny ve vymezeném úseku, sledovat dodržování příslušných právních předpisů a norem, připravovat rozhodnutí o sankcích a navrhovat nápravná opatření;
- provádět osvětovou činnost pro veřejnost v souladu se strategií udržitelného rozvoje.
|
|