3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- orientovat se ve službách cestovního ruchu, ve způsobu jejich zabezpečení a poskytování;
- nabízet a prodávat stravovací, ubytovací, lázeňské, směnárenské, dopravní a další služby úzce související s cestovním ruchem;
- aplikovat geografické, historické a uměleckohistorické znalosti o významných turistických destinacích v ČR i v Evropě a ve světě při sestavování zájezdů a při průvodcovské činnosti;
- provádět průvodcovské služby v domácím i zahraničním cestovním ruchu, připravit a realizovat průvodcovský výklad v českém a cizím jazyce, vést agendu průvodce;
- komunikovat ve dvou cizích jazycích;
- vyhledávat a poskytovat informační služby;
- vykonávat činnost v recepci, zabezpečit ubytovací služby;
- orientovat se obchodně-podnikatelských aktivitách v cestovním ruchu, znát základní právní aspekty podnikání;
- vést podnikovou administrativu;
- vyhotovovat účetní doklady, vést daňovou evidenci, vést účetnictví a využívat informace z účetnictví k efektivnímu řízení účetní jednotky;
- kalkulovat ceny produktů a služeb, zabezpečit smluvně jejich odbyt;
- využívat nástroje marketingu k sestavení nabídky, k propagaci produktů v cestovním ruchu;
- zajišťovat základní operace personálního řízení.
|
|