3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- zajišťovat obchodní činnost podniku;
- orientovat se v obchodně podnikatelských aktivitách tržních subjektů;
- být připraven na vedení obchodních jednání, jednání s orgány státní správy;
- zajišťovat nákup a prodej výrobků a služeb včetně zajištění náležité dokumentace;
- zajišťovat profesní marketingové činnosti;
- vést reklamační řízení;
- znát legislativní normy upravující obchodní činnost;
- umět komunikovat se zákazníkem, poskytovat informace o charakteristikách a funkcích výrobku a služeb, kvalifikovaně prodávat zboží, poskytovat následnou zákaznickou podporu;
- zajišťovat typické podnikové činnosti;
- organizovat a evidovat zásobovací činnost;
- vést podnikovou administrativu – zpracovávat doklady související s evidencí zásob, dlouhodobého majetku, zaměstnanců, prodeje a hlavní činnosti;
- zajišťovat základní personální činnosti;
- efektivně hospodařit s finančními prostředky;
- orientovat se v subjektech finančního trhu;
- provádět platební styk a zpracovávat k němu náležité doklady;
- sestavovat kalkulace výrobků a služeb, znát principy tvorby cen;
- orientovat se v daňovém systému, umět vést účetnictví;
- sestavovat platební kalendář.
|
|