| 
				
					
						| 3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |  
						| Obecné kompetence: 
 
	ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;uplatňovat zásady a předpisy normalizace. Odborné kompetence:
 
 
 
	mít přehled o systému sociálních služeb a základních podmínkách jejich poskytování;podílet se na zajišťování sociálních služeb, uplatňovat administrativní a správní postupy související s poskytováním sociálních služeb;provádět primární krizovou intervenci a základní sociální poradenství;podílet se pod odborným vedením na sociálních depistážích a sociální prevenci;pomáhat mobilním i imobilním klientům v rezidentském i domácím prostředí při zajišťování základních životních potřeb včetně chodu domácnosti;pomáhat rodinám v péči o dítě nebo dospělou osobu se zdravotním postižením;zajišťovat samostatně péči o dítě do tří let věku v denním režimu;provádět základní edukaci klientů podporující jejich soběstačnost, sociální aktivizaci a aktivní využívání volného času;připravovat a realizovat činnosti potřebné pro vytváření a udržování soběstačnosti klientů, jejich fyzické i psychické kondice, společenských a pracovních návyků a potřeb;uplatňovat při práci s klienty (jednotlivcem nebo skupinou, dětmi nebo dospělými) znalosti z psychologie, vhodné pedagogické strategie a prostředky i základní metody sociální péče;přispívat k vytváření bezpečného a příjemného prostředí pro klienty, respektovat práva a zájmy klienta. |  |