3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecné znalosti a dovednosti potřebné pro další studium;
- organizovat a řídit vlastní učení a objektivně hodnotit své výsledky;
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat v jednom cizím jazyce na úrovni B1 a v jednom dalším cizím jazyce na úrovni minimálně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, mít motivaci k prohlubování svých jazykových kompetencí;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech dalšího studia a uplatnění na trhu práce, o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém dalším vzdělávání a pracovním uplatnění;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení úloh a praktických problémů;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- mít kulturní a sociální kompetence potřebné pro občanský život v demokratické společnosti;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- mít přehled o koncepci ochrany a podpory zdraví, znát zdravotní rizika v jednotlivých vývojových obdobích života člověka;
- mít základní znalosti z klinické propedeutiky, klinicky aplikované anatomie, fyziologie a psychologie;
- umět poskytnout předlékařskou první pomoc v souladu se standardy první pomoci;
- ovládat základní metody vědecké práce a přírodovědného a zdravotnického výzkumu;
- být schopen aplikovat přírodovědné principy na řešení problémů souvisejících s vlastnostmi a chováním bioplazmy a tím se zdravím člověka;
- samostatně zpracovávat a interpretovat data získaná prostřednictvím pozorování, experimentů a měření chemických, fyzikálních a biologických procesů probíhajících v živé hmotě;
- užívat odbornou terminologii včetně základní latinské terminologie zejména v obecné symptomatologii;
- chápat mechanismus fungování tržní ekonomiky, mít základní znalosti a dovednosti z managementu zdravotnictví;
- užívat prostředky informačních a komunikačních technologií k aplikacím v oblasti zdravotnictví;
- uplatňovat teoretické poznatky při aktivní podpoře a ochraně zdraví a orientovat se v systému péče o zdraví.
|
|