| 
				
					
						| 3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |  
						| Obecné kompetence: 
 
	ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;uplatňovat zásady a předpisy normalizace. Odborné kompetence:
 
 
 
	ovládat technologii přípravy pokrmů - připravovat pokrmy české kuchyně, typické pokrmy zahraničních kuchyní a pokrmy racionální výživy, expedovat a uchovávat je v souladu s normami;orientovat se v sortimentu potravin a nápojů a jejich gastronomické využitelnosti;ovládat druhy a techniku odbytu a způsoby obsluhy;používat vhodné formy obsluhy a inventář podle prostředí a charakteru společenské příležitosti;společensky vystupovat a komunikovat hosty v mateřském i cizím jazyce, jednat profesionálně;sestavovat menu a nabídkové listy podle gastronomických pravidel a dalších hledisek;organizovat a koordinovat činnosti pracovních týmů ve výrobě a v odbytu;organizačně zajišťovat přípravu, průběh a ukončení gastronomických akcí;sestavovat kalkulace výrobků a služeb;využívat marketingové nástroje k prezentaci provozovny, k nabídce služeb a výrobků;orientovat se v moderních formách prodeje v gastronomii;vést provozní administrativu, evidenci o pohybu majetku, surovin, výrobků a služeb s využitím PC;sestavovat operativní a dlouhodobější plány;získávat, vyhodnocovat a efektivně využívat ekonomické informace k řízení provozních úseků;zajišťovat základní operace personálního charakteru. |  |