3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- vykonávat a organizovat gastronomické činnosti, řídit stravovací provoz;
- organizovat a koordinovat činnosti pracovních týmů ve výrobě a v odbytu;
- organizačně zajišťovat přípravu, průběh a ukončení gastronomických akcí;
- dbát na dodržování hygienických předpisů v gastronomii;
- zabezpečovat zásobování a správné uchovávání a skladování surovin;
- uplatňovat zásady racionální výživy i alternativních způsobů stravování;
- na základě předchozích znalostí technologických postupů zpracovávat suroviny, připravovat pokrmy a nápoje, kontrolovat způsob přípravy a výslednou kvalitu;
- organizovat, řídit a kontrolovat odbyt výrobků a služeb, ovládat systémy a způsoby obsluhy hostů;
- orientovat se v zahraničních kuchyních, moderní a zážitkové gastronomii, reagovat na nové trendy ve stravování;
- využívat marketingové nástroje k prezentaci provozovny, k nabídce služeb a výrobků;
- orientovat se v moderních formách nabídky a prodeje výrobků a služeb v gastronomii, kalkulovat ceny výrobků a služeb;
- sestavovat operativní a dlouhodobé programy rozvoje podniku;
- získávat, vyhodnocovat a efektivně využívat ekonomické informace k řízení provozních úseků;
- orientovat se v pracovně právní problematice;
- vést podnikovou administrativu, evidovat pohyb majetku, surovin, výrobků a služeb, sledovat finanční toky;
- mít základní znalosti o provozu hotelů, vedení agendy hotelu, řízení a marketingu hotelových služeb.
|
|