3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecný přehled o kultuře, historii a současnosti svého národa v kontextu evropském i světovém;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat alespoň v jednom cizím jazyce, používat odborné názvosloví;
- vzdělávat se i pracovat efektivně a objektivně hodnotit své výsledky;
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, pracovat v týmu a přijmout zodpovědnost za svěřené úkoly;
- pracovat s informacemi, využívat informační a komunikační prostředky a technologie;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení praktických úloh;
- znát práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, aktivně vyhledávat pracovní příležitosti;
- jednat ekologicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- používat vhodné pomůcky, nástroje, stroje a zařízení;
- znát druhy používaných materiálů, zásady jejich skladování a manipulace s nimi;
- ovládat techniky a technologické postupy ručního i strojního opracování materiálů, dokončovacích prací a povrchových úprav plastického nebo řezaného povrchu dřeva včetně polychromie a pozlacování;
- znát pracovní postupy při pořizování odlitků, jejich rozmnožování a při přípravě pro reprodukci;
- navrhovat jednoduché i vysoce náročné řezbářské předměty nebo objekty pro interiéry i exteriéry;
- vypracovávat technickou dokumentaci a pracovat s ní;
- používat příslušné SW vybavení při tvorbě výtvarných návrhů a technické dokumentace;
- samostatně realizovat sochařské a reprodukční techniky do dřeva;
- samostatně realizovat odpovídajícími postupy jednoduché až vysoce výtvarně náročné výtvarné návrhy;
- ovládat základní úkony při konzervování a restaurování artefaktů ze dřeva;
- uplatňovat kreativní přístupy, obhájit zvolené řešení;
- vykonávat základní marketingové činnosti, profesionálně jednat se zákazníkem, obchodními a pracovními partnery.
|
|