3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- mít všeobecné znalosti a dovednosti potřebné pro další studium;
- organizovat a řídit vlastní učení a objektivně hodnotit své výsledky;
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- formulovat své názory a postoje ústně i písemně, komunikovat v jednom cizím jazyce na úrovni B1 a v jednom dalším cizím jazyce na úrovni minimálně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, mít motivaci k prohlubování svých jazykových kompetencí;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech dalšího studia a uplatnění na trhu práce, o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém dalším vzdělávání a pracovním uplatnění;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení úloh a praktických problémů;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- mít kulturní a sociální kompetence potřebné pro občanský život v demokratické společnosti;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence.
Odborné kompetence:
- pracovat se zdroji ekonomických a právních informací a správně je interpretovat;
- sledovat průběžně aktuální dění v národní, evropské a světové ekonomice a vyjadřovat se k němu na základě samostatného vyhodnocení ekonomických souvislostí;
- uplatňovat hledisko ekonomické efektivnosti při řešení ekonomických problémů;
- aplikovat poznatky z ekonomiky, marketingu, práva a účetnictví při provádění potřebných ekonomických propočtů;
- samostatně zpracovávat odborné práce a projekty a efektivně prezentovat výsledky své práce;
- orientovat se v průběhu základních podnikových činností;
- orientovat se v činnostech bank, pojišťoven, stavebních spořitelen a penzijních fondů;
- provádět výpočty potřebné pro posouzení nabídky bankovních a pojistných produktů;
- účtovat běžné účetní operace;
- orientovat se v daňové soustavě;
- vyhotovovat základní druhy písemností na počítači a efektivně ovládat klávesnici počítače;
- jednat s klienty a obchodními partnery, při jednání uplatňovat vhodné komunikační prostředky.
|
|