3. PROFIL SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ (KOMPETENCÍ) |
Obecné kompetence:
- ovládat různé způsoby učení se a dobře využívat zdroje informací, být čtenářsky gramotný;
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, uplatňovat varianty řešení, pracovat samostatně i v týmu;
- komunikovat v jednom cizím jazyce minimálně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- adaptovat se na měnící se sociální a ekonomické podmínky, být finančně gramotný;
- mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce a o vztazích mezi zaměstnavateli a pracovníky, zodpovědně rozhodovat o svém pracovním uplatnění, uvědomovat si význam celoživotního učení;
- aplikovat základní matematické vztahy, fyzikální a chemické zákonitosti při řešení jednoduchých úloh;
- pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií, využívat adekvátní zdroje informací a efektivně pracovat s informacemi;
- jednat ekologicky a v souladu se zásadami udržitelného rozvoje;
- podporovat hodnoty místní, národní, evropské i světové kultury, uznávat hodnotu života;
- uplatňovat zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požární ochrany a požární prevence;
- uplatňovat zásady a předpisy normalizace.
Odborné kompetence:
- posuzovat stav životního prostředí v konkrétním prostoru;
- analyzovat vlivy lidské činnosti na životní prostředí a posuzovat je z hlediska právních předpisů;
- rozpoznat nežádoucí a nedovolené vlivy lidské činnosti na životní prostředí a navrhovat opatření k jejich eliminaci;
- prosazovat využívání progresivních technologií šetrných k životnímu prostředí;
- zvažovat při plánování a posuzování určité činnosti vliv na životní prostředí a sociální dopady;
- ovládat principy, postupy a užití chemických, fyzikálních a mikrobiologických metod laboratorní a senzorické analýzy;
- volit vhodný způsob analýzy, odebírat a upravovat vzorky a provádět analýzy jednotlivých složek životního prostředí;
- vyhodnocovat výsledky analýz, zpracovat získaná data, posoudit je a navrhnout optimální opatření;
- provádět územní inventarizace, porovnávat je s údaji z dostupných informačních zdrojů a vyvozovat závěry;
- aplikovat znalosti z ekologie, biologie, chemie a dalších přírodovědných disciplín při výkonu pracovních činností, tvůrčím způsobem uplatňovat zásady ochrany přírody v praxi;
- kontrolovat lidskou činnost v oblasti podnikatelské a komunální sféry, dodržování právních předpisů, ovládat základy správního řízení;
- navrhovat postupy při péči o jednotlivé chráněné části přírody;
- organizovat práce při údržbě chráněných částí přírody a veřejné zeleně;
- navrhovat pro konkrétní podmínky činnosti související s ochranou přírody a krajiny a rozvojem venkova;
- propagovat na veřejnosti zásady ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje.
|
|